T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / SEYHAN - TOKİ Şehit Ozan Onur İlgen Anadolu Lisesi

Şiddet ile Mücadelede Duygusal Öğrenme Yöntemi

Proje Adı: Şiddeti Önlemede Duygusal Öğrenme Yöntemi

Proje Süresi : 12 ay 

Proje No: 2019-1-TR01-KA101-070941

Konsorsiyum Ortakları:  1-ADANA ERKEK ANADOLU LİSESİ 2- BARBAROS İSTANBUL BORSA ANADOLU LİSESİ 3- TOKİ ŞEHİT OZAN ONUR İLGEN ANADOLU LİSESİ

AMAÇLAR: 1- MEB'e bağlı liselerde proje konumuz olan zorbalıkla mücadelede duygusal öğrenme yöntemi ve diğer yeni yöntemlerle işbirliği içerisinde ortak kalite standartları geliştirmek.

2-Ergenlerde gelişim dönemi özelliklerine uygun yöntem ve teknikler kullanarak gelecek nesillere ruhsal zindeliğe sahip bireyler yetiştirmek

3-Toplumsal huzur ve güvenliğin sağlanmasında temel faktörlerden olan ergen eğitiminde Avrupa boyutunda yenilikçi yaklaşımlarla hareket etmek

4-Ergenlerde ,ferdi olduğu topluma olumlu aidiyet duygusu geliştirmek  

İlçemize 3 lisede yaklaşık 3500 öğrenci,50 personel,260 öğretmen ve 10 idareci görev yapmaktadır. Öğretmen ve idarecilerimizin yaklaşık %80'i lisans mezunu olup bir %20 civarında öğretmenimiz ise yüksek lisans yapmıştır. Okullarımızın tamamı fiziki donanım ve altyapı bakımından gerekli yeterliliğe sahiptir ancak eğitim kalitesini yükseltmeye olan ihtiyaç hissedilir derecede fazladır. Ruh ve beden sağlığı yerinde ve zinde bireyler yetiştirmek özellikle ergenlerin kimlik arayışına girdiği lise dönemlerinde en temel hedeflerimizdendir. Üretken ve yenilikçi toplumların temeli lise döneminde sağlıklı gelişim sergileyen bireylerden oluşmaktadır.  

Çocukların ''ERGEN'' olarak adlandırıldığı özellikle 14-18 yaş arası dönemlerde daha sonraki yaşamlarında önemli rol oynayan bedensel ve ruhsal gelişimlerine etki eden olumsuz etmenlerin (zorbalık, şiddet)ortadan kaldırılması ve olumlu kimlik gelişimine katkı sağlanması eğitim politikalarında yenilikçi hareketleri ve girişimciliği gerektirmektedir. Ergenlik dönemi bireydeki gelişimlerin büyük ölçüde tamamlandığı, kişiliğin şekillendiği ve bireyin değişken tutum ve davranışlar sergilediği bir dönemdir. Bu nedenle okullarımızda zorbalık ile mücadelede duygusal öğrenmeye dikkat çekilmekte ve eğitim ortamlarına yenilikçi öğrenme & öğretme metotlarının entegre edilmesi hedeflenmektedir.    Öğretmenlerimiz, ulusal düzeyde verilen eğitimlerin ve bu eğitimlere alınabilecek katılımcı sayılarının sınırlı olması nedeniyle 21.yy öğretmen yeterlikleri konusunda uluslararası alanda işbirliği içeren ve Avrupalı meslektaşlarının benzer sorunlara karşı kullandığı yenilikçi yöntemleri uygulamalı öğrenmeye ihtiyacı vardır. Öğretmenlerimizin mevcut durumu iyileştirme, okullarımızda kalite geliştirme ve ergenlerde olumlu kimlik kazandırma yollarını Avrupa standartlarında öğrenmeye ihtiyaç duyulmaktadır. Lise düzeyindeki okullarımızda ergenler arasında sıkça yaşanan fiziksel ve ruhsal şiddet artmaktadır. Müdürlüğümüzce, Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürlüğünden alınan verilere göre 2017-2018 eğitim-öğretim yılında ilçemiz bünyesindeki liselerde yaşanan sorunların başında zorbalık gelmektedir. Toplam öğrenci mevcudunun ortalama %55 'i zorbalık uygulamakta ,%35'i zorbalığa maruz kalmaktadır. Okullarda ergenler arasında yaşanan bu sorunlar okul dışında ailelere arasında da tartışmalar hatta şiddet olaylarının yaşanmasına neden olmaktadır.

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak okullarımızda ve toplumumuzda huzur ve güvenliğin arttırılması en temel hedeflerimizdendir. Bu sebeple ergenlerin kimlik gelişimlerini tamamlamak üzere olduğu kabul edilen lise kademelerinde, eğitim-öğretim ortamlarında olumsuz uyaranları ortadan kaldırmak,sosyal öğrenmede olumlu rol model sunmak hem vicdani hem de mesleki görevimiz olarak kabul edilmektedir. Eğitim ortamlarında kalite arttırıcı ulusal ve uluslararası proje çalışmalarına katılım sağlanması ve işbirlikçi öğrenmede toplum sağlığına dikkat çekilmesi gerekmektedir. Sağlıklı bireyler ,sağlıklı toplumlar demektir.  

 

1.Hareketlilikte PRAG'ta OKULLARDA SİBER ZORBALIK VE ZORBALIĞIN ÖNLENMESİ VE DUYGUSAL ÖĞRENMENİN TEŞVİK EDİLMESİ'' konulu eğitim alınmıştır.

 

12-08-202212-08-202212-08-202212-08-202212-08-202212-08-202212-08-202212-08-2022

 

  2.Hareketlilikte VİYANA'da Davranış biçimleri ve çatışma yönetimi konularında yeni metodolojiler, motivasyon ve işbirliği stratejileri konulu eğitim alınmıştır.

 

12-08-202212-08-202212-08-202212-08-202212-08-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.08.2022 - Güncelleme: 12.08.2022 14:20 - Görüntülenme: 289
  Beğen | 2  kişi beğendi